Monitorizare marci inregistrate
Cauta in Cauta in:
Ajutor Ajutor Inregistrare Inscriere Acces cont Acces cont
Prima pagina
Lista marci
Lista titulari
Servicii de monitorizare
Informatii utile
Monitorizeaza o marca
Contact

Protejare marci

Atentie! Nu sunteti autentificat!
Datele pot fi cenzurate sau neactualizate.
Va rugam sa va autentificati sau sa va
creati un abonament.

De ce trebuie sa imi protejez marca?


In contextul concurentei din economia actuala o marca inregistrata bine promovata poate stabili monopolul pe piata. Acest statut pe care o marca il poate dobandi este de cele mai multe ori foarte greu de obtinut si extrem de costisitor. Serviciul oferit de OSIM de a proteja aceasta proprietate intelectuala a fost stopat incepand cu Mai 2010, astfel ca oricine poate intregistra orice marca. Asta daca nu intra in conflict cu alta marca si detinatorul nu riposteaza.

Exemple de imitatii ale marcilor


  • Denumire identica (forma si pronuntie) cu cea a altei marci: NIKE - echipament sportiv / ciocolata.
  • Denumiri asemanatoare (sonoritate sau ortografiere) cu denumirea unei marci existente: Smirnoff - Smirnov (votca) sau Panasonic - Panaosonic (electronice).
  • Grupuri de cuvinte / cuvinte care se pronunta la fel cu cele care denumesc o alta marca: SCANDIC (votca) - SKANDIK (echipament sportiv)

Exista riscul aparitiei de confuzii

  • Gradul de asemanare dintre elementele de identitate
  • Gradul de asemanare intre categoriile de produse
  • Folosirea acelorasi medii publicitare si canale de distributie
  • Gradul de interes si nivelul de sofisticare al cumparatorilor
  • Dovezile existentei confuziei in randul cumparatorilor
  • Puterea numelui sau a altor elemente de identitate:
  • - Numele arbitrare (Xerox, Kodak, Colgate) - cel mai usor de protejat
    - Numele sugestive, ce fac aluzie la calitatile produsului sau la asocierile pe care oamenii le fac cu produsul (Mr. Clean/ Mr. Proper, Fulga) - pot fi usor protejate
    - Numele descriptive (Windows) sau generice (Salam Sasesc) - dificil de protejat
  • Intentia noului venit:
  • - Inregistrarea cu rea-credinta a unor elemente de identitate poate aduce prejudicii: Vodafone - Vodafone Telemobil

Cum pot sa-mi protejez marca?


Toate cererile de inregistrare de marca sunt publicate saptamanal intr-un buletin de informatii, numit BOPI (Buletinul Oficial de Proprietate Intelectuala). In momentul in care descoperiti ca exista o cerere de inregistrare a unei marci care se aseamana cu marca dumneavoastra, aveti 3 luni la dispozitie sa depuneti o opozitie la OSIM prin care sa contestati aceasta cerere. Pentru a afla acest lucru trebuie sa urmariti saptamanal BOPI, ca sa va asigurati ca puteti formula opozitii in termen util.

Pentru a nu consuma mult timp si resurse, aplicatia online ListaMarci.ro vine in ajutorul dumneavoastra pentru a va proteja marca, oferindu-va 4 motive pentru a alege serviciile noastre de monitorizare:

1. Afla marcile care se inscriu in clasa NISA din care face parte marca ta prin Serviciul Monitorizare Clase
2. Afla marcile asemanatoare cu marca ta prin Serviciul Monitorizare Marci Asemanatoare
3. Afla marcile ce contin cuvinte asemnatoare cu cele ale marci tale prin Serviciul Monitorizare Cuvinte
4. Afla ultimele marci inregistrate in Romania prin Serviciul Monitorizare Firme

Alegeti unul dintre serviciile oferite de ListaMarci.ro Abonamentele de Monitorizare!

© 2010 - 2017 BORG DESIGN SRL. Toate drepturile rezervate. Termeni si Conditii - Servicii de monitorizare - Acces date - Protejare marci - Contact